Reklama, která se vyčistí do chodníku dešťovou vodou...to je Aqua Ads!

Aqua Ads jsou hodně netradiční reklamka. Dělají reklamu, která je ekologická, legální a po čase samovolně zmizí. Různé motivy čistí do špíny chodníků speciálním strojem, který tvoří regulovatelný vodní paprsek.

Reklama nemusí být vždy jen křiklavý billboard, leták, který skončí v koši, nebo odlupující se plakát. Zakladatelé agentury Aqua Ads si řekli, že reklama se dá dělat mnohem šetrněji a nápaditěji, a hlavně bez toho, aby kazila vizuální pocit z města nebo znečišťovala životní prostředí. Třeba tím, že se vyčistí do chodníku. S touto myšlenkou založil Pavel Jeřábek v roce 2014 agenturu Aqua Ads. A po roce se ke němu připojil ještě kamarád David Petrbok.

Celé kouzlo reklam Aqua Ads spočívá ve hře se špínou a vodním tlakem. Motivy tvoří tím, že za pomocí vysokotlakého paprsku vody vyčistí přes speciálně vyrobenou ocelovou šablonu kontrast mezi čistou a špinavou částí. Výsledný motiv tedy vytvoří přírodní cestou do špíny chodníku bez použití barev nebo laků. Pro čištění používají dešťovou vodu. Motiv vydrží na chodníku viditelný přibližně tři až osm týdnů, záleží na povětrnostních vlivech. Přesnou cenu své reklamy Aqua Ads neuvádějí, ale tvoří ji prý více faktorů. Například jen náklady na povolení a pronájem daného místa k aplikaci reklamy tvoří až 80 procent z nákladů.

Celou agenturu tvoří přibližně čtrnáct lidí a firma se rozvětvila na několik částí. Agentuře se daří, reklamu si objednávají jak přímí klienti, tak klienti v zastoupení reklamních agentury a jejich poměr je tak půl na půl. Aqua Ads tak vystříkali reklamu pro Dáme Jídlo, Reebok, O2, Footshop, Pumu, Redbull, Liftago a mnoho dalších.

Aqua Ads se ale od samého začátku profilují nejen jako reklamní agentura, ale jako organizace, která hledá udržitelné alternativy ke klasické komerční prezentaci firem. S myšlenkou vytvořit inovaci s potenciálem zlepšit kvalitu ovzduší vznikl i projekt Helena – fotobioreaktor, který pomocí řas dokáže čistit vzduch. Projekt stál přibližně půl milionu korun a Aqua Ads jej financovali z vlastních zdrojů, bez investora.

Takový fotobioreaktor o objemu zhruba sto litrů roztoku dokáže být více než 300krát efektivnější než stromy. Chlorella dokáže díky biofixaci zachytit mezi 40 – 90 % oxidu uhličitého, který fotobioreaktorem prochází. Navíc prakticky bez další spotřeby vody, protože mezi jednotlivými cykly růstu chlorelly vodu znovu recyklujeme. Vedlejším produktem tohoto řasového reaktoru je tvorba biomasy, která se dá použít v doplňcích stravy, v zemědělství, ale i při výrobě biopaliv.

Helena je podle Aqua Ads cestou, která pomůže omezit množství CO2 hlavně ve městech a na místech, kde se nedají bez omezení sázet stromy a může být začátkem diskuse o možnostech zachycování CO2 za pomocí biologických procesů. Aby měla skutečný efekt a dokázala snížit CO2 v atmosféře, musela by se realizovat v mnohem větším měřítku. A na to by Aqua Ads potřebovali investici v řádu stovek milionů korun a více.

Více o ekologické reklamě se dozvíte na webu aquaads.cz