Krátký výlet ke Chrastenskému vodopádu s výhledem na Ještěd

Chrastenský vodopád na říčce Ploučnici se nachází pod Chrastenským vrchem nedaleko vesničky Chrastná na Liberecku. Vodopád vznikl v 16. století odkloněním části Ploučnice do Hamerského rybníka.

Chrastenský Vodopád má na výšku více než dva metry a dotváří zde romantickou atmosféru koryta Ploučnice. K vodopádu vede lesní cesta, která je značena červenou turistickou značkou.

Zaparkujete v obci Chrastná (část Osečné, okres Česká Lípa) u tvrze Chrastná. Jdete směrem do vsi, podél Chrastenského rybníka, ve kterém se v letních měsících můžete vykoupat, na jeho břehu najdete i kemp Žabák. Uvidíte tu labutě, kachny, nutrie, možná i čápy.

Pokračovat budete dál k lesu. Na kraji lesa odbočíte vpravo na červenou značku. Jdete lesem stále po značce a po necelém kilometru jste u vodopádu. Pod vodopádem se tvoří hezká tůňka, ve které se také lze vykoupat. Voda je spíš pro otužilce, je dost studená i v létě. Zpátky můžeme jít podél potůčku, je tu hezký les, nebo zvolit neznačenou cestu přes Chrastenský vrch.

V okolí můžete případně navštívit následující:

• Pramen Ploučnice a NS K pramenům
  • lesopark Horka a jeskyně
  • Ještěd
  • Stráž pod Ralskem s koupalištěm a vyhlášenou zmrzlinárnou
  • Hamr na jezeře s hezkým přírodním koupáním