V Praze je spokojeno 96 procent respondentů, vyplývá z průzkumu
Celková spokojenost se službami Pražských vodovodů a kanalizací (PVK) za poslední rok opět vzrostla. Nejvíce práci PVK oceňují individuální zákazníci a firmy. Vyplývá to z průzkumu nezávislé výzkumné agentury IBRS (International Business and Research Services).
Výzkumu se zúčastnilo 880 respondentů z řad individuálních zákazníků, správců bytových domů a bytových družstev, průmyslových zákazníků i firem. Šetření probíhalo v Praze od 13. září do 10. října 2021.
Celková spokojenost zákazníků oproti loňskému roku opět vzrostla. Lidé oceňují kvalitu pitné vody (93 %), plynulost dodávek (96 %), profesionalitu zaměstnanců (95 %) i online zákaznický účet (99 %). „Se službami Pražských vodovodů a kanalizací je spokojeno 96 procent respondentů, což je ve srovnání s jinými dodavateli nadprůměrný výsledek. Spokojenost oproti loňskému roku narostla ve všech segmentech, nejvýraznější nárůst jsme zaznamenali u firem,“ sdělil Miloš Rybáček, jednatel výzkumné agentury IBRS.
Pražané jsou s kvalitou vody spokojení a potvrzují to i data aktuálního výzkumu. S vysokou kvalitou vody souvisí také dlouhodobá obliba pití vody z vodovodu v domácnostech. Téměř čtyři lidé z pěti běžně pijí doma kohoutkovou vodu. S plynulostí dodávek pitné vody v Praze je spokojeno celkem 96 procent respondentů a s plynulostí dodávek dokonce 98 procent dotazovaných z řad individuálních zákazníků, bytových družstev a firem.
Mladší internet, starší po telefonu „Nejpreferovanějším informačním kanálem je internet a s minimálním rozdílem pak zákaznická telefonní linka. Firmy preferují spíše internet, bytová družstva zákaznickou linku a u individuálních zákazníků jsou preference vyrovnané,“ upřesnil Rybáček.
Více než 4 lidé z deseti navíc připouštějí, že koronavirus ovlivnil způsob, jakým vyřizují své požadavky. Obecně mladší lidé dávají přednost vyřízení požadavku přes internet, starší preferují spíše telefonní kontakt.
Bezkontaktně z pohodlí domova
Velkou oblibu si v posledním roce získal internetový zákaznický účet, který se stal dokonce nejpreferovanějším způsobem vyřízení požadavků u firem. Díky zabezpečenému internetovému účtu mají zákazníci stálý přehled o spotřebě vody, vystavených fakturách, zálohách a platbách i provedených odečtech vodoměru. V zákaznickém portálu mohou také online zaplatit faktury a zálohy, nahlásit samoodečet, přes e-podatelnu podávat žádosti či dotazy, online rezervovat schůzky nebo se registrovat ke službě SMS-INFO.
Najdou zde i řadu důležitých informací včetně mapy aktuálních havárií a plánovaných výluk a informace o kvalitě vody ve své ulici. Díky zákaznickému portálu tak mohou uživatelé vyřídit své požadavky z pohodlí a bezpečí domova. „Mimořádně vysoká je také spokojenost s jeho využíváním, kterou ve výzkumu vyjádřilo dokonce 99 procent respondentů,“ dodal Rybáček.
V Praze vody dostatek
Část výzkumu byla opět věnovaná suchu a nedostatku vody. Podle aktuálních výsledků průzkumu se Pražané stejně jako loni nedostatku vody nebojí. 71 procent respondentů se domnívá, že v hlavním městě je vody dostatek. Respondenti mají obavu spíše z úbytku vody v jiných regionech. A odborníci jim dávají za pravdu. Velkou výhodou metropole totiž je, že zdroje vody pro Prahu mají značné kapacitní rezervy.
Agentura IBRS působí na českém trhu už 26 let a svým klientům nabízí plný servis v oblasti marketingového výzkumu včetně navazujícího poradenství. IBRS realizovalo na českém trhu více než 3700 projektů pro 680 různých klientů. Mezi klienty IBRS patří nejen významné korporace, ale i menší firmy z různých trhů. IBRS je korporátním členem světové organizace pro výzkum veřejného mínění a marketingový výzkum ESOMAR.