Když reflektory na červeném koberci zhasnou
Centrem všeho dění na mezinárodním filmovém festivalu v Cannes je už každoročně červený koberec. Řada herců, hereček, režisérů i filmových producentů sní o tom, jak budou jednou stát ve světle reflektorů a doufat ve festivalový úspěch… Co se ale stane, když reflektory zhasnou?
Zhodnocení 93 procent
Legendární filmový festival v Cannes je vysoce prestižní záležitostí. Pořadatelé musí dbát na každou maličkost a dvojnásob to platí pro slavný červený koberec na schodech festivalového paláce. Pozorné oko diváka sleduje slavnostní róby, extravagantní boty či kabelky a přirozeně červený koberec. Aby bylo vše dokonalé, mění se červený běhoun dokonce třikrát denně. Tím to ale nekončí. Červený koberec najdete i po vstupu do paláce, celkem je položen na neuvěřitelných 26 000 m2 vnitřních ploch.
Jaký je osud červeného koberce po skončení festivalu?
Je vytříděn, rozdrcen a zpracován na polypropylenový granulát, který je následně použitý jako druhotná surovina na výrobu plastů pro automobilový průmysl. V roce 2018 bylo tímto způsobem vytříděno dokonce 56 tun použitých koberců bez spodní latexové vrstvy. Řada fanoušků tak možná jezdí v autech, které nadneseně řečeno, zažily už i slávu červeného koberce.
Udržitelnost ve všech směrech
V průběhu roku se střídá ve Festivalovém a kongresovém paláci v Cannes jedna akce za druhou a tomu odpovídá i množství vzniklého odpadu. Jedná se nejen o červené koberce, ale také dřevo či lepenku. Jejich zhodnocení je stejně unikátní jako akce, které se v paláci konají. Dosahuje 93 procent.
Partnerem pro zpracování odpadu je skupina Veolia, která v loňském roce zužitkovala 1 253 tun průmyslových odpadů ve svém závodě Valazur, 326 tun dřevního odpadu ve Villeneuve-Loubet a 93 tun lepenek v Nice. Upravená lepenka pak byla znovu využita v papírnách ve Francii i dalších evropských zemích. Veškeré služby splňují přísné požadavky na udržitelný rozvoj (standardy ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 a ISO 26000).
24 hodin denně a 7 dní v týdnu
Zpracování odpadu probíhá, stejně jako festivalový život, nepřetržitě. Počet svozových vozů Veolia optimalizuje podle potřeb konkrétní akce. Téměř polovina odpadu se třídí přímo v místě vzniku. K dispozici je navíc i lis, který dokáže snížit objem různých druhů odpadu, což výrazně usnadňuje jejich následné zpracování.