Masaryčka nabízí přístup k filtrované vodě! Další pražské nádraží se zapojilo do projektu Lokni

Pražské Masarykovo nádraží se jako další v řadě připojilo do sítě filtračních stanic Lokni. Významný dopravní uzel se stal 13. nádražím v Česku, které nabízí cestujícím možnost načepovat si čerstvou filtrovanou vodu do vlastních lahví.

Poté, co startup Lokni finálně dokončil se Správou železnic instalaci dvanácti filtračních stanic v rámci projektu Železnice bez plastu, spouští provoz svého zařízení také na pražském Masarykově nádraží. Nový automat na filtrovanou vodu v Masaryčce je sice realizován nezávisle na tomto projektu, ale vychází ze stejné filozofie, se kterou Lokni vstoupilo na trh v roce 2017. Projekt, který se v první fázi soustředil na školy a univerzity, se postupně rozrostl i do veřejného prostoru.

„Chceme ve veřejném prostoru nabídnout kvalitní čerstvou vodu a omezit spotřebu plastů. Naše komunita už ušetřila více než 11 milionů PET lahví a věřím, že toto číslo dále výrazně poroste i díky novým instalacím v rámci nádraží. Cestující vítají možnost načepovat si na cestách filtrovanou vodu, aniž by museli utrácet nesmyslné částky za balenou. Po kvalitní vodě bez obalu je stále větší poptávka, a tak věřím, že i cestující na Masaryčce si filtrovanou do vlastní láhve rychle oblíbí,“ dodává Martin Václavík, zakladatel Lokni.

Na Masarykově nádraží, které denně odbaví přes 35 tisíc cestujících, najdou návštěvníci Lokni automat přímo v hlavní hale. Každý cestující si zde může natočit 0,5 litru čerstvé filtrované vody zdarma do vlastní lahve. Stačí mít nainstalovanou aplikaci Lokni s tarifem Nádraží – stejně jako v případě všech dalších filtračních stanic na českých vlakových nádražích. Cestující, kteří nebudou chtít využít aplikaci, si mohou vodu zakoupit přes platební terminál, a to za násobně nižší cenu než v obchodech na nádražích. Penta využije Lokni i v administrativních budovách Systém centrální filtrace vody od Lokni využila ve svých nových kancelářích také společnost Penta, která stojí za projektem revitalizace brownfieldu okolo Masarykova nádraží a od loňského roku sídlí v sousední administrativní budově.

„Startup Lokni nás zaujal se svým projektem na českých nádražích, a rozhodli jsme se na něj s Masaryčkou navázat. Chtěli jsme přitom jít ještě o kus dál, a proto jsme celkovou filozofii přinesli i do našich kanceláří. Využití filtrované vody z vodovodního řadu nám dává ohromný smysl, a navíc se potkává i s naším dlouhodobým zodpovědným přístupem k životnímu prostředí, který se prolíná napříč celým týmem. Masaryčka získala špičkovou certifikaci LEED Platinum a filozofie Lokni tak skvěle zapadá do celého našeho konceptu,“ dodává David Musil, zástupce generálního ředitele společnosti Penta Real Estate.

Vícestupňová uhlíková filtrace v kombinaci s pokročilou UV-C LED technologií je upravena tak, aby ji bylo možné efektivně řídit i servisovat centrálně. Jednotlivé výdejní stanice jsou napojeny na centrální filtrační, a dále chladicí a CO2 jednotku, která umožňuje výdej také perlivé vody. Celý systém je napojený na vodu z řadu, která se upravuje až v okamžiku, kdy si ji uživatel stáčí do lahve. Z vody je odstraněn chlor, nežádoucí chutě a pachy i nečistoty vetší než 0,2 mikronu. Poradí si také s pesticidy či rezidui léků. Na výstupu je pak UVC LED technologie, která zbaví vodu bakterií.

Lokni dál roste

Startup Lokni, který se stal průkopníkem ve zpřístupnění kvalitní a zdravé filtrované vody a v řešení problému nadbytečných PET lahví, má za sebou úspěšný rok. Jeho síť se rozrostla na 88 filtračních stanic po celé ČR a v loňském roce pokořila hranici dvou milionů odběrů, kterou chce letos překonat a výrazně tak pokročit v úspoře PET lahví. Společnost posílila i mimo univerzitní prostor v rámci projektu Železnice bez plastů, který si klade za cíl redukovat na nádražích množství odpadu vznikajícího nadměrnou konzumací balených vod.

Lokni dodává své řešení již do desítek českých firem a díky spolupráci se společností Penta pokračuje v úspěšném vstupu do komerčního prostoru. V září startup v rámci svých B2B aktivit představil vlastní platformu pro digitální reklamu ve formě iCLV. Firmy jí mohou využít pro efektivní cílení firemních kampaní, HR nábor nebo plnění ESG cílů díky kofinancování provozu automatů.

Zdroj: railtarget.cz