Děti navrhovaly reklamu, jak šetřit vodou
Děti se proměnily v reklamní tvůrce a vymýšlely kampaně proti plýtvání vodou. Nejlepší týmy si převzaly ocenění v Podolské vodárně.
Celkem 148 škol z celé republiky se zapojilo do soutěže Vymyslete reklamní kampaň, která lidem napoví, jak snížit spotřebu vody. Nejlepší nápady byly vyhlášené V Muzeu pražského vodárenství v Podolské vodárně. Žáci a studenti vytvářeli slogany, plakáty, letáčky, prezentace, články, videa anebo strategie pro sociální sítě. Cílem bylo upozornit na to, jak je voda důležitá a jak lze snižovat její spotřebu v domácnostech, ale také přímo ve školách. Organizátorem soutěže byl vzdělávací program Recyklohraní aneb Ukliďme si svět ve spolupráci se společností Veolia.
Oceněno 5 nejlepších z každé kategorie
Soutěžily děti z mateřských škol, základních i středních škol. Odborná porota z došlých prací vybrala 5 nejzdařilejších v každé kategorii. „Velkou radost nám udělalo, že ačkoliv v době, kdy soutěž probíhala, se na většině škol vyučovalo pouze distančně, školáci a studenti si i s tímto omezením poradili a dokázali ve svých kreativních týmech spolupracovat online,“ říká Hana Ansorgová, ředitelka Recyklohraní a zároveň i jedna z porotců soutěže.
Vyhlášení v Podolské vodárně
Nejlepší autorské týmy z řad školáků základních škol a studentů středních škol, pak Recyklohraní pozvalo na slavnostní vyhlášení do pražské Podolské vodárny. Akci moderoval herec a zároveň nadšený ekolog Petr Vacek. Děti se také mohly zúčastnit komentované prohlídky v Muzeu pražského vodárenství.
Žáci a studenti si postupně převzali diplomy v jednotlivých kategoriích za umístění na 2.-5. místě a samostatně pak za první pořadí. V kategorii 1. stupeň ZŠ zvítězila Základní škola a Mateřská škola Slaná z Libereckého kraje, v kategorii 2. stupeň ZŠ patří první místo Základní a mateřské škole Jana Václava Sticha – Punta ze Žehušic ve Středočeském kraji a mezi středoškoláky vyhrálo Gymnázium J. A. Komenského Nové Strašecí. Mezi mateřskými školami, které se však slavnostního vyhlášení vzhledem k omezené kapacitě i charakteru akce neúčastnily, zvítězila pražská Mateřská škola Nad Parkem. O diplomy a drobné odměny však nepřijdou, budou jim zaslány poštou.
„Nebylo vůbec snadné, mezi přihlášenými pracemi vybrat ty nejzdařilejší. Hezké byly všechny. Hodnotili jsme nápad, informační hodnotu i formu zpracování. Uznání zaslouží také to, že některé týmy kampaně dotáhly do samotné realizace. Například vytvořené letáky propagující, jak zbytečně neplýtvat vodou, roznesly v obcích lidem do schránek, nebo své posty sdílely na sociálních sítích,“ dodává Marcela Dvořáková, ředitelka komunikace Veolia ČR, která se také zapojila do práce poroty.
K dispozici také materiály pro pedagogy
Šetrná spotřeba vody je jedním z klíčových témat vzdělávacího programu Recyklohraní. Pedagogům v této oblasti Recyklohraní poskytuje metodickou podporu. K dispozici jim je nová příručka EKOABECEDA aneb Buďme k vodě šetrní. Učitelé v mateřských školách mohou využívat navazující výukové scénáře s řadou praktických příloh. Začátkem příštího školního roku budou tyto scénáře k dispozici rovněž pedagogům vyučujícím na ZŠ a SŠ. Pro školy zapojené do programu Recyklohraní je či bude vše k dispozici zcela zdarma na webu www.recyklohrani.cz.